måndag 16 februari 2009

Ett ljuvligt lugn

Så var ännu en helg tillända och jag har verkligen ansträngt mig för att ta det lugnt. En aktivitet per dag är vad man orkar med har jag märkt- särskilt när det är kallt och ruggigt ute. Sonen och jag besökte nyvunna vänner på lördagen & åt äppelkaka med vaniljsås och barnen lekte. Sedan åkte vi till nyvunna dagisvänner i söndags & åt tårta och barnen lekte. I övrigt har vi spelat mycket UNO jag och sonen, och ritat, och tittat på dinosauriefilmer. Det var en skön helg. Idag ska jag gå och träna på Friskis & Svettis efter jobbet. OK -vardagslunket kanske blir lite väl trist när man har lugn och ro som sin mantra men det viktiga är ju vad man får igen (=god hälsa).

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Du kommer att vänja dig. Det finns mycket glädje i att ta det lugnt, det behöver inte vara tråkigt. Vill hemskt gärna ta en teater i mars. Har du några idéer? Jag är lite sugen på Kristina Lugns nya på Stadsteatern.

Nina sa...

Låter som du är på rätt bana. Det hindrar väl inte att det kan hända roliga saker ändå?