torsdag 19 februari 2009

Jag kan inte vara svensk

Ska det vara så här? Jag fryser hemma (har cirka 19 C), på jobbet (vi har klagat på kylan) och ute, och kylan tar aldrig slut! Jag ska inte ens gå in på hur trött jag är på att halka omkring på isfyllda trottoarer, ha iskalla fingrar och känna vinden isa i nacken. Ska man bara leva ordentligt åtta månader av året (mars-oktober) och gå i ide de resterande fyra (november-februari)? Det måste väl ändå finnas andra alternativ att leva sitt liv på? Den senaste tiden har jag allvarligt övervägt att flytta till varmare breddgrader, typ Barcelona, för jag orkar verkligen inte med kylan. Och alla dessa kläder! Fyra tröjor, två par byxor, vantar, mössa, lång kappa... man känner ju sig som en Michelingubbe och stel och spänd går man omkring jämt. Ja, jag kan verkligen inte vara svensk, eller så var jag afrikan i ett tidigare liv för jag fryser jämt och står inte ut med ännu en vinter!

2 kommentarer:

Unknown sa...

A piece of wisdom from "Guru" Zac O'Yeah:

"I suspect more and more that there is karma," he says, nodding meditatively. "It must have been because of my bad karma that I was born in Finland. Now I am improving my karma so that I may be born in India in my next birth."

Ciao
Anna

paula sa...

Härda ut..liite till bara.