torsdag 26 februari 2009

En för alla, alla för en


Fina väninnan K och jag var återigen på Stadsteaterns Stora scen häromkvällen och fick en teaterupplevelse som heter duga. Det var Alexander Mörk-Eidem som hade regisserat Leif Andrée, Johannes Bah Kuhnke, Fares Fares mfl. i De tre musketörerna. Hur gör han det så bra undrar jag? Det var en galen, otroligt energisprutande och rörande föreställning med fantastiska klädkreationer och härlig 80-talsmusiknostalgi (tur att man var 70-talist så man kunde sjunga med i alla låtarna!) som jag kommer att bära med mig en lång tid framöver. För att inte tala om Jan Myrbrands (han som spelar töntig bror i Änglagård) gestaltning av Kungen - han var helt formidabel! Det var mycket bra även att gå på en offentlig generalrepetition där publiken bestod av unga vänner till ensemblen för det blev många busvisslingar och stående ovationer vid kvällens slut. Tala om skillnad från när jag var på en eftermiddagsföreställning en söndag då stället var fyllt med pensionärer som fick ta sig in med rullatorer och inte orkade applådera!

1 kommentar:

Nina sa...

Vad roligt! Det är underbart att bli hög på teater!