torsdag 27 november 2008

Arbetsmyra

Jag kom på att jag skriver aldrig om jobbet här och egentligen borde man ju inte för det verkar finnas bloggare som får sparken för mindre, men jag använder ju inga namn så det borde väl vara OK? Igår hade jag en sådan där riktigt bra jobbdag, då allt flyter på och man får saker gjorda, mötena känns bra och meningsfulla, studenterna är inspirerande och jag inser nyttan med det jag gör- härligt! Det bästa mötet var med studenten som på utbytet blivit påhoppad av en säkerhetsvakt och som jag nu träffade för första gången efter hemkomst. Vi pratade i en timma. Hon mådde mycket bättre och tyckte att hon fått mycket stöd av oss härifrån universitetet vilket gladde mig. Det är intressant att jag alltid hamnar i en kuratorsroll vad jag än jobbar med, kanske något att satsa på framöver? Det är hur somhelst så bra och viktigt med ett roligt jobb. Jag är en riktig arbetsmyra känns det som ibland och när jag var föräldraledig tyckte jag att det var rätt trist så det är bara att njuta så länge man har ett jobb och ett jobb man trivs med för de växer inte på träd.

Inga kommentarer: