måndag 17 november 2008

En konstig mamma

I helgen var gudsonen hemma hos mig och sonen och vi hade en jätte mysig dag tillsammans. Det är så roligt att han och min son är vänner och har lekt sedan de var bebisar. Dagen fylldes med Dora the Explorer filmer, charader, memory och utelek. Vid fem-tiden var det dags för middag så då satte vi oss ner för att äta -då utbrister gudsonen: "Åh vad lugnt och skönt det var vid bordet! Och katterna äter också mat nu - Vilken härlig middag!" Sonen nickade instämmande. Sedan fick gudsonen helt plötsligt syn på den rosa tavlan föreställande en kvinna med stora bröst på väggen och han utbrister; "vilken rolig mamma ni har på väggen- varför ser hon så konstig ut?" Jo hon har ganska stora bröst säger jag tveksamt. "Haha, ja, det har hon ju", säger gudsonen, "varför har hon det?"och han och sonen föll i gapskratt. Mmm... ja vissa har ju det eller vad säger man. Ja jag fick mig ett gott skratt i lördags.

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh, jag är lika glad att det gick så bra. Supertack!
Nästa gång är det vår tur.
Jo, bägge sönerna är mycket bröstintresserade. Det ska börjas i tid...

Charlotta Åberg sa...

hihi va' goa de är!