fredag 21 november 2008

Guuuud vad jag är gammal!

När jag tog Saltsjöbanan hem från jobbet igår satt jag bredvid tre blonderade tjejer med mycket smink, 20 år gamla. Den ena utbrast "Gud jag fyller snart 21, vad gammal jag är!"De andra nickade instämmande. Sedan sa en av de andra, " ja nu kan man inte bli så där dyngfull längre, det är ju inte acceptabelt beteende när man är så gammal". "Näe det är det verkligen inte," sa den andra. Jag satt och smålog åt deras konversation tills jag kom på mig själv med att tänka att om det är gamla vid 21, hur gammal är jag vid 38... antik? Och berusad får man visst inte heller bli i min ålder, oj då... ;-)

1 kommentar:

Camilla sa...

Mmm, kommer ihåg när vi själva satt så där. Varje år samma visa : "gud kommer ni ihåg när vi..." Och så var man typ 16 och pratade om året innan.
Och i dag undrar man vart åren tagit vägen.