söndag 7 december 2008

Den stora tröttheten

Nu så är det snart jullov, tack gode gud för det, för nu har jag och många andra drabbats av den stora tröttheten. Luften har liksom gått ur mig. Det enda jag vill göra är att vara hemma och pyssla och mysa med sonen och läsa bra böcker, titta på film och äta en massa god mat. Det var ganska så trögt att köra till jobbet idag i regnet men jag ska inte klaga. Jag har en bil och garaget finns i samma hus som mitt jobb så jag behöver inte ens bli blöt eller frusen. Imorse vaknade sonen och sa "jag saknar Edon jätte mycket!" - det var så gulligt, och vi pratade lite om morbror Egon för sonen ritade flera teckningar till honom igår som jag ska ta med mig till Skövde nästa vecka. Det var underligt att prata om Skövde och släktingarna där det första på morgonen för jag drömde hela natten att vi bodde i det rosa huset i Skövde och att mamma var där och Egon och alla andra släktingar och vi fikade och hade det jätte trevligt. Vad tråkigt att det är så mycket som är annorlunda nu. Så var det dags att jobba lite... zzzzzz

1 kommentar:

Kajsa sa...

Och själv sitter jag hemma med sjuka barn och känner mig orkeslös och föreställer mig att allt skulle vara bättre om jag tvingades gå till ett jobb varje dag och tänka på något annat än mitt hem och min familj. Men kanske skulle det bara vara ännu jobbigare. Ja, hoppas verkligen julen är här snart!