söndag 28 december 2008

Det var en välsignad jul...

... som Karl-Bertil Jonssons ömma moder säger på julaftonskvällen i SVT. Jag håller helt med. Vi har varit på en underbar resa i Schweiz och Italien och träffat vänner, druckit gott vin, spelat UNO, åkt skidor, promenerat och haft det allmänt mysigt i en vecka. Så skönt att komma iväg och se något annat, byta miljö, insupa andra dofter och se andra vyer. Det behövdes verkligen! Skidåkningen gick också bra. Sonen låtsades att han var en dinosaurie som susade nerför backarna mellan mina ben så det gick hur bra som helst. Själv var jag så otränad att varenda led i kroppen värkte efteråt men det var det värt. Nu är vi stärkta inför ett nytt spännande år där jag ska ha så roligt som möjligt var planen. Inte oroa mig och jobba så mycket, utan leva och hångla mer!

Inga kommentarer: