söndag 14 december 2008

Åh ljuva nattsömn

I natt flög den ljuva nattsömnen ut genom fönstret. Sonen somnade kl 19 i bilen på väg från födelsedagskalas hos vänner i Sollentuna, så so far so good, men sen vaknade han igen kl. 21 av kramp i benen så jag flyttade över honom till min säng. Vid kl. 23 somnade jag efter att ha kollat på Wallander på TV men ack sömnen blev kort eftersom sonen då vaknade igen kl. 01.00 med kramper och fick stolpiller (Alvedon). Det tog tjugo minuter innan han somnade igen. Sen vid kl 02.00 och kl. 05.00 sprang jag på toaletten. När jag precis somnat om (kändes det som - men kl. var kanske 6) började katten Svante krafsa på sovrumsdörren och ville ha mat - honom slängde jag ut. Men sen kändes det inte som om det inte var någon idé att sova för då var det morgon.

2 kommentarer:

AnnaCarin sa...

Stackare, puh. Hoppas dagen blir skön ändå och du får sova bättre inatt. Du skriver en så skön och inspirerande blog. Tycker ditt liv är mycket fylligt och livsbejakande;) Puss

Nina sa...

Den enda trösten är väl att nästa natt knappast kan bli värre. Jag tror inte jag hade kräksjukan, ingen annan har fått det.