lördag 14 mars 2009

Dejt 1: fruntimmer

Nu har jag varit på en dejt med en av killarna från internet: singelpappan Anders, 41 år från Huddinge. Vad ska jag säga? En trevlig kväll, absolut, och vi hade inga problem att hitta saker att prata om och konversationen flödade på i fyra timmar. Hans utseende var jag lite tveksam till innan dejten och någon snygging var han inte, men en charmigt fulsnygg datanörd. Det är roligt det där med dejter. Hela södermalm var fullt med folk som var ute och festade och det kändes roligt att vara del av det där igen. OK att alla andra killar som kom in på den indiska restaurangen där vi var, såg intressantare ut än min dejt, men det var en bra kväll ändå. Jag hade trevligt. Vi kommer säkert ses igen trots att det från min sida inte kommer att bli en romantisk fortsättning. Om jag ska vara ärlig tycker jag inte att den här killen ska träffa någon i dagsläget eftersom han fortfarande pratade mycket om sitt ex, och dessutom så kallade han alla kvinnor för "fruntimmer". Är inte det ett ganska opassande ord att använda om det motsatta könet eller är det bara jag som tycker det?

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Man måste kyssa många grodor.. Att träffas är ändå bra tror jag. Då vet man ganska snabbt.

Nina sa...

Jo. Fruntimmer är väl inget ord någon använder 2009 i den här stan.Men jag håller med Kajsa, fortsätt och testa. En del blir snyggare när man lärt känna dem...

AnnaCarin sa...

Otäckt. Näh det låter lite gamalmodigt tycker jag allt.....Lycka till med fortsättningen. Du är i alla fall väldigt modig.

Charlotta Åberg sa...

Definitivt inte din stil Malin;) Kram C