söndag 8 mars 2009

Män födda på 80-talet

Igår hade vi ännu ett intressant och roligt bokklubbsmöte där vi diskuterade boken Militärmusik av Vladimir Kaminer. Jag tyckte visserligen inte boken var särskilt bra men det blev ändå en givande diskussion och det är bra att få upp ögonen för nya aspekter av en bok, aspekter som man själv har missat. Detsamma gäller för aspekter av män, för efter bokdiskussionen hamnade vi i ett samtal om män och förhållanden och jag sa att jag kunde tänka mig att träffa en yngre man -så länge han är född på 70-talet- för när de är födda på 80-talet är de alldeles för unga och känns som det är en helt annan generation, vilket det ju också är för mig, som jag var noga med att betona igår. Ironin i det hela är att jag några timmar senare befann mig på en 30-årsfest där jag snabbt insåg att en av de få trevliga, snygga, intressanta killar som fanns att prata med där var en kille som var född 1985! Ja, hade jag haft en lite mer ohämmad personlighet och varit tio år yngre så hade jag förmodligen kastat mig över honom för han var hur trevlig som helst och dansade mycket bra och både den mentala och fysiska attraktionen fanns definitivt där så nu ska jag hålla tyst framöver om att jag aldrig ska dejta män födda på 80-talet för de förefaller verkligen vara en fin sort ;-)
Filmen The Breakfast Club kom ut 1985 -se bild.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Bara en sån sak! En kille född -85 har inga minnen av filmen "The breakfast club. ;)

Malinologues sa...

Jag vet... trist... så mer än attraktion på en fest blir det nog inte med en 80-talsgrabb ;-)