måndag 23 mars 2009

Fint besök

I helgen hade jag fint besök från Åbo och passade på att äta och dricka gott, gå ut och träffa nytt folk samt spendera många timmar med att samtala om livets gåtor. Det är mycket inspirerande när man har en vän på besök som man kanske träffar 1-2 gånger per år i bästa fall. Man får nya tankar och planer -roliga infallsvinkar som sår frön till nya funderingar och idéer. Man lär sig mer om litteratur och musik och världen och ser på sitt eget liv på ett nytt sätt. Det var en bra helg. Nu är jag dock förkyld och trött så ska vila upp mig innan nästa fina vän kommer på besök om två veckor.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad roligt att det kändes inspirerande för dig också! Jag är helt upp i varv här och vill göra massor av förändringar - till det bättre! :) Och vad mycket blogg du skrivit på senaste var roligt att läsa! Ska plocka upp den där boken du talade om bara jag läst färdigt Zadie Smith. Tycker hon är så BRA! Kram, E