måndag 27 oktober 2008

Barndejter


Ja nu har jag varit på många "barndejter" må ni tro, jag tror det lutar åt cirka tjugo stycken under ett års tid (den senaste var igår: Tekniska museet från kl. 13-17). Det är mycket spännande med barndejter, eller egentligen inte alls. En barndejt innebär att man enligt min definition träffas med en annan singelpappa plus barn och hittar på något; besöker ett museum eller att barnen får leka hemma hos varandra. Jag trodde först att detta var det ultimata sättet att träffa en man på men så är det inte. Barndejter är just BARNdejter med fokus på barndelen. För det finns väldigt lite romantik i att springa efter härjande barn, torka bullrester och saft från bordet, röja undan leksaker och sedan vara helt slut (svettig och trött) efter ett par timmars aktivitet. Så mina barndejter får numera inte heta barndejter utan något annat...barnträffar, barnlekstunder? För några dejter är det sannerligen inte.

3 kommentarer:

Charlotta Åberg sa...

fint foto tycker jag!

Kajsa sa...

Lekdejt brukar jag kalla det, även om det är med en tjej med barn. Alltså en träff med det uttalade målet att barnen ska leka, inget annat

Unknown sa...

Läcker bild! Såg först bilen som en enorm revolver: "Bort med tassarna - det är min mamma!!" :D