fredag 17 oktober 2008

Min diaboliska inneboende


I nio månader hade jag en inneboende från Frankrike som skapade mycket diskussioner i min bekantskapskrets och funderingar hos mig. Förutom att han inte hade någon social kompetens överhuvudtaget och inte åt, inte sov och spelade barockmusik hela nätterna så röstade han på Front National och försökte förföra min syster och höll på att förgifta mina katter. Som ni förstår är inte han längre min inneboende men igår blev jag dock påmind om hans existens då det damp ner ett kuvert i min brevlåda med hans namn på. Omoralism som jag är så öppnade jag så klart kuvertet - och fann en tidning med namnet Diabolica eller liknande som verkade rikta sig till all Sveriges Satansdyrkare. Ja, jag slutar aldrig förvåna mig över denna 25-åring som fick sina studier finansierade av en 50-årig lesbisk väninna till familjen och som skickade ett brev till hela sin släkt för att meddela att han var mycket missnöjd med sin uppväxt... och trots allt det ovanstående så kan man ju inte låta bli att tycka att livet blev plötsligt ganska spännande med en sådan konstig inneboende och att det är betydligt mer odramatiskt med en trevlig tjej från Norrköping...

3 kommentarer:

AnnaCarin sa...

Ha ha det är klockrent1
!

Nina sa...

Hihi. Om du hade behållit honom hade du dock haft gott om stoff för din blogg. Satansdyrkare också?! Vilken lirare!

Unknown sa...

Ha ha! Han var nog rätt lost.(: