lördag 18 oktober 2008

En jul utan mamma


Nu är det tre och ett halvt år sedan min mamma dog. Jag tänker på henne ofta och saknar henne och nu börjar vi närma oss den värsta tiden på året- julen. Jag har alltid älskat jul, men det var när mamma levde, för hon älskade julen. Allt skulle vara perfekt och traditionsenligt med mycket mat, pynt och umgänge. Nu är julen ingenting. Jag firar bara jul för att min son tycker att julen är viktig - om inte han fanns skulle jag helst slippa julen. I år funderar min bror och jag på att åka till Schweiz och åka skidor över jul bara för att komma bort. Då är det bara vi tre och några vänner som vi känner och så blir det förhoppningsvis trevligt. Det är synd att julen har blivit något så jobbigt och trist för julen borde vara fin och speciell för alla.

1 kommentar:

Heidi Bouman sa...

Vad jobbigt att julen har blivit forstord for dig och Matthias, forhoppningsvis blir julen med Max sa smaningom din egen jul, med dina egna traditioner men det kan ju ta sin tid. Morfar kommer nog fa det riktig jobbigt i ar oxa, forsta julen utan mormor... ska komma ihag att tanka riktigt mycket pa dig vid jul!