tisdag 28 oktober 2008

Och så blev det tyst...

Idag tog jag med sonen på 4-årskontroll på BVC och så fort vi kom innanför dörren bestämde han sig tydligen för att "här pratar man inte" för under hela besöket som varade cirka 45 minuter sa han inte ett ord förutom att svara på vilka bilder han såg när sköterskan visade några...(suck). Om jag ska vara ärlig var det ganska pinsamt, och jag skäms lite över att jag tyckte att det var pinsamt. Jag försökte förgäves intyga sköterskan som endast träffar sonen 1 gång/år att I VANLIGA FALL pratar han väldigt mycket men hon såg tvivelaktigt på mig och undrade om jag någonsin ifrågasatt hans verbala förmåga... inte konstigt då han mest satt och tittade ner i bordet - med andra ord fick hon knappt ögonkontakt med honom! Detta är alltså en 4-åring som brukar prata så mycket hemma att man nästan blir trött på det... ja, what can i say? De väljer verkligen sina stunder att protestera men samtidigt kan jag tycka att det inte är så konstigt att han inte vill prata med en vilt främmande människa som ville att han skulle göra en massa tester...

Inga kommentarer: