onsdag 29 oktober 2008

Om att kika in i framtiden

Igår var jag hos en kvinna med högt utvecklad intuition dvs ett sk. medium. Jag var hos henne senast för 2,5 år sedan och allt hon sa då har i princip stämt/hänt. Jag fick hennes namn genom en ex-kollega och kände mig häromdagen redo för att träffa henne igen. Denna gången blev det en helt annan upplevelse. Förra gången satt jag och grät i en timma då hon bl.a. sa (hon ser i bilder) att jag mådde mycket dåligt och att jag skulle ta av mig min vigselring och att om jag gjorde det skulle mitt liv bli så mycket bättre. Nu, 2,5 år senare gick jag dit och de bilder hon såg var alltigenom positiva. Hon såg mig på ett jobb jag trivs med, i en lägenhet jag gillar, med en bestämd liten son, och många kvinnliga och manliga vänner omkring mig. Det som hon främst sedan betonade under den kommande timmen var två saker:
1) Att jag hade en kvinna i mitt liv som jag inte tyckte om och som var kopplad till min pappa. Denna relation, med pappa och kvinnan, var jag tvungen att ta tag i. Jag skulle prata med dem båda två och reda ut vad som egentligen hänt efter mammas död. Allt behövdes redas ut, särskilt pappas handlingar. Efter att detta retts ut skulle allt bli mycket bättre i vår relation. Detta var även starkt kopplat till min bror som hon kunde se inte (heller) mådde bra i sin relation till pappa -och till min syster.
2) Den andra saken som återkom i bilderna var en man som jag tyckte mycket om och som tyckte mycket om mig. Hon kunde se mycket kärlek och glädje. Vi kände varandra men "hade inte utvecklat känslorna" som hon sa. Det var bara att våga visa känslor för han är intresserad och det finns inget att förlora där.
Det fanns även andra män i mitt liv, sa hon, bl.a. en man som gärna ville vara nära mig men som jag hade stängt dörren för, och en annan man som mådde ganska dåligt och drack lite för mycket som ångrade att vårt förhållande var slut. Det var sannerligen en spännande kväll och nu har jag mycket att fundera på - och att ta tag i.

3 kommentarer:

Nina sa...

Wow. Det var ord och inga visor. Vad spännande på många sätt" Hur mycket visst hon om dig? Berättade hon allt detta bara upp och ner?

Unknown sa...

Hej! Hittade dig via Nina. Vad kul det är att följa er vardag, fast vi är så långt bort. Och nu börjar det bli välidgt spännande... Ser fram emot fortsättningen!
kram

Kajsa sa...

Oj, vad spännande! Skulle gärna få adressen till henne. Vet inte om jag vågar, men jag skulle nog vilja.