lördag 18 oktober 2008

Tre span blir noll

Som singelmamma sedan ett år tillbaka så har jag börjat sondera terrängen efter trevliga singelmän och har då upptäckt att min bästa målgrupp är singelpappor. För ett tag sedan hade jag tre span: en 38-årig rik, fd. gymnasiekompis, en 37-årig dagispappa och en 30-årig studerande kompis. Tyvärr har jag fått lägga ner alla spanen denna vecka. Den rike är trevlig, ambitiös och smart men jag är inte attraherad av honom, dagispappan som verkade så lovande och som är stilig, mogen och lugn verkar för trist och vanlig och kompisen som är så vacker och charmig som jag har så lätt att prata med verkar inte ha någon initiativförmåga eller är inte intresserad. Ja, det är inte lätt i relationsdjungeln. För tio år sedan då jag senast var singel hade jag inga problem att träffa någon eller att flirta men tyvärr har denna eminenta förmåga verkat ha dött ut. Jag har blivit äldre och fegare och svenska män verkar inte gå att läsa av över huvudtaget. Hur vet man om någon är intresserad? De mesta rådet jag har fått är att hälla i dem alkohol och kasta mig över dem men så modig är jag inte så jag får helt enkelt lägga ner verksamheten och hoppas på att någon hittar mig.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Näe, inte att du skulle hälla vin och slänga dig över alla, bara en av dem där det krävdes extrema åtgärder. De andra verkade mer uppenbara. ;)

Nina sa...

Håller med. Det kan vara värt att pröva med den sista.Men varför inte söka på bloggande singelpappor.. Borde vara en trevlig kategori...