lördag 25 oktober 2008

Detaljer!

Hur noga ska man vara med detaljer i valet av partner? Ska man se till det stora hela? Är han god, humoristisk, snäll, öm och varm? Är han organiserad, välartikulerad och kommunikativ? Är han bra med barn? Naturligtvis ska man värdera alla dessa fina egenskaper men vad händer när man hänger upp sig på detaljer, t.ex. att någon har en ful lampa (tänk: fläktlampa från 80-talet) eller kör dåligt (tänk: kör som en 80årig man som inte har framme bilen oftare än en gång per år). För sådana detaljer kan jag verkligen hänga upp mig på. För att inte tala om SKOR. Har de fel skor (tänk: loafers) så är det helt kört. Men jag är inte kräsen, inte alls, men vissa detaljer kan jag verkligen hänga upp mig på. Däremot: glasögon är en toppenattiralj! Synd att inte så många vackra män har kommit på att de kan se ännu vackrare ut med snygga glasögon. Jag är en "sucker" för fina glasögon på fina män, tyvärr finns det inte så många... men om ni vet någon så tipsa gärna mig! (Mannen på bilden heter Joshua Ferris, född 1974, författare, bor i USA).

1 kommentar:

Nina sa...

Instämmer helt. Loafers går ju bara inte. Eller för långa naglar. Fast har man väl blivit intresserad av personen kan du väl låta små udda detaljer få passera?